دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی شبکه های اجتماعی برای برنامه نویسان

معرفی شبکه های اجتماعی برای برنامه نویسان

معرفی شبکه های اجتماعی برای برنامه نویسان


امروزه تعداد شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارد که برنامه نویسان مختلف مخصوصا فرانت اند دولوپر ها را به هم معرفی میکند. مثلا github, gitlab که در این دو از git استفاده میشود. git سیستم کنترل ورژن است.


MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی

آشنایی با گیتهاب github


اینستاگرام شبکه اجتماعی برای عموم مردم است و درباره همه چیز در آن اطلاعات رد و بدل میشود. لینکداین شبکه اجتماعی ای است که اطلاعات کسب و کار افراد رد و بدل میشود. گیتهاب نیز یک شبکه اجتماعی است. در آن کد های برنامه نویسی در قالب repository ذخیره میشود و هروقت شما یا هرکس که آن کد ها را ببیند و بخواهد استفاده کند میتواند آن را clone کند. این عملیات با نرم افزار github desktop راحت تر انجام میشود.


آشنایی با gitlab


در گیت لب شما میتوانید مثل تلگرام گروه بسازید و پروژه کدنویسی خود را در دسترس افراد گروه قرار دهید تا با شما همکاری کنند. مثلا گروه برنامه نویسان یک شرکت اینگونه با هم همکاری میکنند. در گیت لب برخلاف گیتهاب که public بود فقط افراد گروه به کد ها دسترسی دارند و private است.


آشنایی با git


همانطور که گفته شد git سیستم کنترل ورژن است. وقتی نرم افزاری را توسعه میدهند, برنامه نویسان مختلف روی یک پروژه چندین ماه زمان صرف میکنند و قطعا این مشارکت همزمان در کدنویسی نیازمند کنترل دقیق کدها توسط git است. فرض کنید یک همکار امروز ساعت پنج عصر قصد داشته باشد به گیت لب برود و کمی پروژه را کدنویسی کند. این فرد هر چند قطعه کد جدیدی که مینویسد را با نام خودش ثبت میکند. همچنین کامنتی هم مینویسد که بقیه برنامه نویس ها بفهمند این قطعه کد چه تاثیری در پروژه دارد.



شبکه های اجتماعی مشابه


شاید با dribbble.com و behance.net هم آشنا هستید و میدانید برای به اشتراک گذاری ux و ui استفاده میشود. طراحان گرافیکی که در حوزه وبسایت طراحی میکنند, تصاویری از نمونه کار های خود به اشتراک میگذارند و شانس استخدام شدن خود را بالا میبرند. بسیاری نمیخواهند به استخدام شرکتی در بیایند و فریلنسر هستند. افرادی هم از روی علاقه به ارتباط با دنیای هنرمندان دیگر و گرفتن بازخورد ها و کامنت ها به اینجا آمده اند. طرح های زیبایی آنجا خواهید یافت.


ممنون از مطالعه شما

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده